Utbildning

Webbutbildning

Med hjälp av Vitec webbklassrum har du möjlighet att själv välja var och när du vill utbilda dig. Ta del av utbildningen var du än befinner dig via via dator eller surfplatta. Ljudet sker via datorns högtalare/hörlurar

Vitec har valt att använda en teknisk lösning från Blizz. Denna bygger på programvaran TeamViewer som vi redan använder för fjärrsupport.

Steg för steg instruktion Windows/Mac

  1. Klicka på den länk till önskad utbildning som vi publicera på Vitecs hemsida
  2. Programvaran Blizz laddas hem för Windows eller Mac och ansluter automatiskt med rätt mötesid
  3. Lyssna på kursledaren via datorn högtalare/headset. Din mikrofon kommer att vara avstängd under utbildningen
  4. Frågor om det som tas upp under kursen skickas in via ärendesystemetAllmänna frågor tas upp under utbildningen i mån av tid. Supportfrågor skall inte skickas in denna väg.

Om din utbildning inte är med på Vitecs hemsida, gå till https://www.blizz.com/sv/ och välj Delta i möte. Mata in möteskoden du fått på annat sätt.

Steg för steg instruktioner mobil/surfplatta

  1. Ladda ner gratisappen Blizz från Google Play eller Apples Store
  2. Ange möteskoden som står på Vitecs hemsida 
  3. Lyssna på kursledaren via datorn högtalare/headset. Din mikrofon kommer att vara avstängd under utbildningen
  4. Frågor om det som tas upp under kursen skickas in via ärendesystemetAllmänna frågor tas upp under utbildningen i mån av tid. Supportfrågor skall inte skickas in denna väg.

Allmän info

Det finns ingen föranmälan till utbildningarna. Det finns plats för 300 st per tillfälle så alla kan vara med. För utbildningar som debiteras för anmäler ni er via ärendesystemet (välj utbildning)

Utbildningen börjar på utsatt tid. Anslut dig gärna några minuter innan så du se att tekniken fungerar.

Du behöver inte ringa något konferensnummer. Du använder datorns/plattans/mobilens högtalare eller koppla ett par hörlurar.

Mikrofonen är avstängd för samtliga utom kursledaren under utbildningen.

Frågor skickas in via ärendesystemet. I mån av tid och om frågan är allmänt intressant kan den komma att tas upp under utbildningen. Alla frågor kan inte tas upp. Inte heller rena supportfrågor som skickas in via andra kanaler.

Utbildningen spelas in och publiceras i efterhand för dem som inte kan vara med (gäller gratiskurser). För betalkurser skickas filmen ut efter utbildningen till dem som deltog.

Vi kan inte ge support på anslutningsfrågor under utbildningen. Se till att ansluta i god tid!